IVF – Vantjelesna oplodnja

LIJEČENJE BRAČNE NEPLODNOSTI

Centar za reproduktivnu medicinu i željene trudnoće

Bračni par sa problemom neplodnosti uvijek tretiramo kao cjelinu i prilikom prvog dolaska, razgovor i pregled obavljamo u prijatnoj i toploj atmosferi. Prikupljamo informacije o trenutnom zdravstvenom stanju bračnih partnera,  o ranije napravljenim ev. pretragama u vezi  ispitivanja neplodnosti. Kratko vas upoznajemo sa osnovnom anatomijom i fiziologijom reproduktivnih organa, sa mogućnostima, tokom i načinom liječenja kako bismo lakše došli do cilja, a to je zdrava bebica. Tretman neplodnosti radimo postupno, a vrsta i redoslijed pretraga je individualan i može se razlikovati od para do para.
Prvi korak je osnovni ginekološki pregled uz PAP test i mikrobiološke briseve, transvaginalni ultrazvučni pregled color dopplerom, uzimanje krvi za laboratorijsku i endokrinološku pretragu supružnika, i analiza ejakulata – spermogram. Dalji postupci ovise o rezultatima učinjenih pretraga. Ako isključmo muški uzrok neplodnosti, slijedi utvrđivanje prohodnosti jajovoda. Histerosalpingografija – HSG se vrši pod kontrolom TVUZ color doppler/sonografija/ ili se uradi ginekološka endoskopska obrada, histeroskopija i laparoskopija sa chromopertubacijom – ispitivanje prohodnosti jajovoda methilen plavim. Takva metoda je ZLATNI STANDRAD ispitivanja prohodnosti jajovoda, što je dugogodišnja i veoma uspješna praksa u našoj ustanovi.

Nakon završenih pretraga, odlučimo o načinu liječenja neplodnosti što ovisi o mnogobrojnim faktorima. Liječenje može biti lijekovima – hormonski, minimalno operativnim zahvatima i postupcima medicinski potpomognute oplodnje. Uvijek nastojimo odabrati oblik liječenja koji je najprimjereniji za par, najsigurniji i najprihvatljiviji. Nakon što otkrijemo uzroke neplodnost, iste nastojimo otkloniti, tako da često možemo očekivati začeće prirodnim putem najkasnije u roku od godine dana. Ako u tom razdoblju ne dođe do začeća ili ako ne uspijemo otkloniti uzrok neplodnosti, odnosno, ona ostane nerazjašnjena, liječenje nastavljamo postupcima medicinski potpomognute oplodnje.

Liječenje ženske neplodnosti se zasniva na hormonskom liječenju i hirurškim zahvatima. Hormonskim lijekovima liječimo neplodnost koja je posljedica hormonskog disbalansa, poremećaja ili odsutnosti ovulacije (PCOS, hiperprolaktinemija itd.). Takvo liječenje je često kombinirano s vremenski isplaniranim spolnim odnosima ili intrauterinom inseminacijom (IUI).

Operativnim zahvatima otklanjamo priraslice u maloj zdjelici i oštećenja na jajovodima, odstranjujemo endometriozu, miome, polipe u šupljini materišta, te popravljamo razvojne nepravilnosti maternice (septume..).

Tubarni faktor kao uzrok ženske neplodnosti u 35% slučajeva je moguće  laparoskopski dijagnosticirati i operativno otkloniti adhezije, postići rekanalizaciju ili naparaviti neostomu, te se na taj način može omogućiti trudnoća u preko 30% pacijentica. Ako hirurški zahvat izvede iskusan i dobar hirurg, postoji vjerovatnost da će nakon takve mikrohirurške operacije doći do zanošenja u 50% slučajeva.
Zdravi jajovodi omogućavaju i olakšavaju oplodnju, dok normalna površina šupljine materice, bez polipa, submukoznih myoma, septuma i ožiljaka omogućava implantaciju oplođene ženske spolne ćeilije. Endocervikalni kanal bez divertikula, donji dio maternice bez oštećenja i ožiljaka, kao i zdravo unutrašnje ušće grlića maternice omogućavaju uspješno zanošenje i razvoj trudnoće.

Očekivani uspjeh hirurškog liječenja je intrauterino začeće i ono nezavisi samo od stepena i vrste oštećenja jajovoda, već i od ostalih dodatnih faktora koji utiču na fertilnost para, kao i od, za par, još prihvatljivog vremenskog perioda, to jest ekspozicije po operaciji u kojem se još uvek može očekivati spontano začeće. Uslovi neophodni za uspješnost operacije ovise od strane pacijenta, operatera, vrste operacije i kliničkih uslova.
Rekonstruktivni zahvati na jajovodima trebaju vršiti samo suptilni i dobro educirani operateri koji dobro poznaju materiju, zato što primarna operacija pruža pacijentici najbolju šansu.

Muška neplodnosti je u velikom porastu i uzrok je najčešće u spermatogenezi (stavarnje  normalnih muških spolnih ćelija i u njihovoj pokretljivosti),  a uzrokovani su višestruko. Uzrok nastojimo pronaći i otkloniti ga, mada uzrok u većini slučajeva nije poznat ili se ne može otkloniti. Tako liječimo trenutne upale, hormonske nepravilnosti i varikokele. Ako je loša kvaliteta sjemena, npr., posljedica prebolovane virusne infekcije testisa, ili se radi o nekoj genetskoj malformaciji, poremećaj nastajanja i sazrijevanja spermija je trajan i zato ga nije moguće otkloniti liječenjem.
Za plodnost sjemena najviše mogu učiniti sami muškarci, i to zdravim načinom života i izbjegavanjem određenih profesionalnih i/ili rekreativnih aktivnosti koje mogu inhibirati nastajanje spermatozoida.
Muška neplodnost se može uspješno liječiti tako da spermatozoidima pomognemo oploditi jajne stanice njihovih partnerica u postupcima medicinski potpomognute oplodnje – IUI ili ICSI.
Prikupljanje sjemena hirurškim putem i korištenje u tretmanima infertiliteta – TESA/E, PESA
Muškarci koji u ejakulatu nemaju spermatozoide zbog blokade tubula u njihovim testisima ili zbog genetskog stanja koje spriječava oslobađanje njihovih spermatozoida, zahtijevaju određenu formu hirurškog prikupljanja spermatozoida, a da bi se omogućilo intracitoplazmatsko injektiranje spermatozoida u jajnu stanicu – ICSI. Koji metod će se koristiti ovisi o prirodi problema svakog pojedinca, a što prethodno detaljno ispitamo.
U našem Centru radimo sljedeće zahvate mikrohirurškog prikupljanja spermatozoida:
– TESA – testikularna aspiracija sjemena je aspiriracija tekućine iz testisa kroz kožu skrotuma
– PESA – prekutana aspiracija spermatozoida iz epididimisa. Ova tehnika uključuje istu tehniku kao i prethodna procedura, ali je igla postavljena direktno u epididimis.
– Perc biopsija – prekutana biopsija testisa. Ova procedura je slična TESA-i, ali se koristi veća igla. Ovom procedurom se obično prikupi veliki broj spermatozoida.
– TESE – ekstrakcija testikularnog sjemena. Ovo podrazumjeva otvaranje skrotuma i uzimanje velike količine testikularnog tkiva, najčešće iz više regija testisa. Spermatozoidi se onda prikupljaju korištenjem mikroskopa da bi se identificirao svaki pojedinačni spermatozoid.
Način života igra podjednku ulogu kod muškaraca i žena na mogućnost začeća: pretjerana težina, pretjerano korištenje alkohola, kafe ili uživanje nikotina. Također porast opterećenja iz okoline, pretjerani stres može negativno uticati na plodnost bračnih partnera, tako da kod 5-10% parova nije nađen organski uzrok koji može dovesti do nemogućnosti začeća.

Pogledajte načine na koje možete zakazati pregled kod nas

ZAKAŽITE PREGLED KOD NAŠEG SPECIJALISTE

Poliklinika “Arbor Vitae”

Od osnivanja 1998.godine do danas nudimo Vam savremenu medicinsku uslugu sa najmodernijim tehničkim dostignućima, ljubazno i na topal i ljudski način!
“Arbor vitae – medicina sa srcem od začeća do procvale dobi”.

logo-alt

GPS Coordinates: 43.350150, 17.812501